Friday, October 18, 2013

SULU KOFTE VE ERISTE MAKARNASI


sulu kofte ve eriste makarnasi 1 Hafta oratasi oldu ama ben gene de guzel bir hafta dilegimle baslamak istiyorum, umarim herkes cok guzel bir anneler gunu gecirmistir, gecirtmistir... Bugun hepimizin bildigi yemekleri koymak istedim sayfama, sulu kofte ve eriste. Tabii eristeyi burada bulamiyorum, belki de vardir da ben bilmiyor olabilirim, internetten siparis edince hemen yapamak istedim. Sulu kofte herkesin bildigi gibi, belki tek bir farki vardir. Ben pirinc yerine ince bulgur koyuyorum, hem daha besleyici ve hem de pirinc gibi pistikten sonra koftelerden firlamiyorlar, cocuklar daha kolay yiyiyorlar. Goz karari yaptigim icin sadece icindeki malzemeleri yazacagim, soyle ki: Kiyma, 1 yumurta, bulgur, rende sogan, kuru maydanoz, tuz, karabiber, ekmek ici, kimyon ve biraz salca, guzelce karistiriliyor ve kucuk kucuk kofteler yapiliyor. Kofteler yapismasin diye un serpilmis bir tepsiye konuyor. Bu arada biraz zeytinyagi kizdirilip, 1 kasik domates salcasi eritiliyor ve tencereye biraz tuz ve soguk su konup kaynamasi bekleniyor. Kaynadiktan sonra kofteler atiliyor ve pisene dek ocakta tutuluyor. Kofteler pistikten sonra, terbiyelemek isterseniz, 1 yumurta sarisi ve 1/2 limon suyu karistirilip, kaynamakta olan tencereye yavas yavas ilave ediliyor.( Birden hizlica eklerseniz, yumurtalar pisiyor). Daha sonra da afiyet ile yeniyor.

sulu kofte ve eriste makarnasi 2 Eriste makarnasini gene once hasliyoruz. Daha sonra tencereye biraz zeytin yagi ve biraz da tereyagi koyup kizdiriyoruz. Makarnalari atip tuz ilave edip, soyle bir karistiriyoruz. Ustune peynir ilave edip,arzu edenler ceviz de ekleyebilir, cok guzel oluyor, afiyetle yiyiyoruz.


Hepinize guzel ve saglikli gunler dileyip, sevgilerimi gonderiyorum.

sulu kofte ve eriste makarnasi 3



No comments:

Post a Comment