Tuesday, October 29, 2013

KREMALI MANTARLI MAKARNA



kremali mantarli makarna 1






İyi akşamlar değerli okurlarım. 







Tarifimiz bugün akşama kaldı. Çünkü sevgili annem ve babam geldi. 3 aydır babamı göremiyordum, nasıl özelmişim bilemezsiniz. Tabi onlarla hasret gidermekten blogu tamamen unuttum. Şimdi kısa bi süre vakit buldum. Bugünü boş geçmemek adına özellikle çalışan bayanlar ve öğrencilerin bir numaraları yemeği ve benim için makarnanın en güzel hali olan kremalı mantarlı makarnanın tarifini vermek istedim. Tabi bilmeyen yoktur ama yine de lezzetiyle başımı döndürebilen bir yemek olduğu için blogda yer almayı hakettiğini düşünüyorum. Geçen hafta işten çok yorgun geldiğim bir gün yapmıştım. Eşimde bende bayıla bayıla yedik. Kısacık vakitte eşşiz bir lezzet yakalamak isteyenler için şiddetle tavsiye edilir. Bugünkü yazımı kısa tutup hemen tarife geçmek istiyorum malum sevgili anneciğim ve babacığımın yanına dönmeliyim. Annem ve babam için hazırladığım sofralar ve anneciğimin ellerinden çıkmış nefis lezzetler için bizi takip etmeye devam edin.







KREMALI MANTARLI MAKARNA






Malzemeler






- Yarım paket makarna


- 2 diş sarımsak


- 1 kutu krema (200 ml)


- 400 gr mantar


- 2 kaşık sıvıyağ


- Kekik


- Tuz






Hazırlanışı






Makarnayı haşlayıp süzüyoruz. Bir tencereye 2 kaşık sıvı yağı döküp, önce ince kıyılmış yada rendelenmiş sarımsağı birazcık kavuruyoruz. Sonra limonlu suda bekletip doğradığınız mantarları tavaya koyuyoruz. Mantarlar suyunu çekene kadar piştikten sonra 1 kutu kremayı ekleyip, 2-3 dk daha pişiriyoruz. En son tuzumuzu, kekiğimizi ve haşlanmış makarnalarımızı ekleyip karıştırıyoruz. Makarnamız servise hazırdır efendim, afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment