Saturday, October 12, 2013

Sebzeli ve tavuklu cin makarnasi



 



 



 



 


Selam arkadaslar,

yeni bir haftanin basindayiz ve umarim bu hafta da digerleri gibi söyle hemen gecer gider. Burda yilin en büyük tatili olan Noel tatiline 3 hafta gibi bir zaman kaldi. Almanlarin en büyük dini bayramlari oldugu icin herkes bir telas icinde ordan oraya savruluyor. Alis veris merkezlerinde ve her yerde bu zaten cok belli oluyor, gecen hafta bize yakin en büyük sehir olan Dortmund'a söyle bir gezmeye diye ciktik, ama cikmaz olaydik, heryer öyle bir kalabalikti ki, artik insanlarin icinde fenalik geldi. Yok, öyle kleptomanim filan yok ama gercekten o gün herkes sanki oradaydi. Bizde fazla dükkanlara girmeden Noel pazarini gezdik, birseyler yedik ve geri döndük. Yedigimiz yemekte cin makarnasiydi. Asyalilarin islettigi bir restaurant tipi bir yer var ve orada özellikle el yapimi cin makarnasi gözünüzün önünde kocaman wok tavalarda pisiriliyor. Cinlilerin ev yapimi makarnasi birde bizim ev eristesini cok andiriyor, ev eristesi gibi kisa kisa kesilmis degil onlarinki daha cok, cok uzun oluyor ve degisik sebzelerler ve tavuk etiyle bunu servise sunuyorlar. Cok lezzetli oluyor ve ragbet edende bir cok insan bu yemege. Söyle hemen bir tabak yemekle karnimi doyurayim derseniz cok ideal bence. Bizde o gün öyle yapmistik ve de cok hosumuza gittigi icinde bende pazar günü bir de evde bir deneme yapayim derken bu yemek cikti ortaya. Kendi kafamdan attim ama tabii ki o cinlilerden aldigim kopyalarla. Bizim versiyon da cok lezzetli oldu ve afiyetle yenildi. Artik hep evde yaparim zaten, isin sirrini cözdügüme göre.

Not: Bu yemegi hazirlamak isterseniz, büyük bir sise soya sosunu hazir bulundurun. Bende kalmamisti ve kiz kardesimden otlandim, onun ki de kücük bir siseydi. Benden söylemesi.

Sebzeli ve tavuklu cin makarnasi:

Malzemeleri:

- 1 paket hazir cin makarnasi

- 300 gr tavuk gögüsü

- 3 havuc

- 1 pirasa

- 1 dolmalik biber

- 1 sogan

- 4 dis sarimsak

- 1 paket taze soya filizi

- soya sosu

- aycicek yagi

- tuz, karabiber, pul biber

- Sambal Oelek, bu aci biber salcasi tipinde bir sos ve eger isterseniz pisirme esnasinda ya da sonradan benim gibi servis ederken yemegin üzerine ilave edebilirsiniz. DIKKAT! Cok aci, ama lezzetli. Biz Elda icin sonradan ilave ettik.

Yapilisi:

1. Ise ilk önce tavuk gögüsünü kestikten sonra sosa sosuyla marine etmeyle baslayalim. En iyi sonucu yine bir gece önceden marine edilmis bir tavuk eti olur bence, soya sosu eti cok güzel hem yumusatiyor hemde lezzet katiyor.

2. Tencerenin icinde kaynayan suyun icine bir paket cin makarnasi attim ve ocaktan cektim. 5 dakika boyunca kaynamis suyun icince öylece pisti ve sonrada süzdüm ve bir kenara aldim.

3. Tüm sebzeler yikandi ve dograndi, havuclari ve biberi jülyen olarak kestim. Wok tavaya bir miktar sivi yag aldim ve sogan, biber ve havuc üclüsünü sürekli karistirarak pisirdim. Dikkatli olun, öyle cok fazla pismesi gerekmiyor, bu asamada sarimsaklarin iki tanesini ezerek sebzelerin icine kattim. Sebzelerin isi bittikten sonra wok tavadan aldim ve bir kenara biraktim.

4. Simdi sira tavuk etinde, bir miktar sivi yagla bunlari da karistira karistira yine 2 tane ezilmis sarimsak katarak icine. Tavuklar pisip suyuda kaybolunca hazirdir demek.

5. En son asama olarak ta tavuk etiyle süzdügüm makarnalari bulusturdum, bir güzel karistirdim ve sonra icine önceden pisirdigim sebzeleride ekledim, yine bir güzel harmanladim ve en son olarak ta benim en cok sevdigim ilave olan soya filizlerini kattim icine. Bunlarin cok fazla hatta hic pismesi gerekmiyor, diri diri daha da güzel oluyor, hemde de saglikla ilgili faydasi acisindan.

6. Yemegimize baharatlari ve bolca soya sosu ile tadini veriyoruz, tuz ile dikkatli olun soya sosunda zaten tuz var.

Ben bu yemegi yapinca, vay be ne kolay ve cabuk ve sonradan lezzetli mi lezzetli oldu dedim. Kendi malimi satmaya calismiyorum ama gercekten bazen gözümüzde büyüttügümüz seyler böyle güzel olunca degiyor dogrusu.

Iste sadece sebzeleri öyle hazirlamak ve dogramak biraz zamandan caliyor ama dedigim gibi degiyor dogrusu. Mutfaga merakli olan eslerle birlikte hazirlanabilecek cok güzel ve saglikli bir yemek oldu.

Afiyet olsun!!

sebzeli ve tavuklu cin makarnasi 5


No comments:

Post a Comment