Tuesday, October 15, 2013

Mantı Makarna





Övünmek gibi olmasın çok güzel mantı yapar(d)ım


Hamurun kıvamını nasıl tutturacağımı canım annemden öğrendiğim çocukluk zamanlarımdan beri çok güzel mantı yapar(d)ım


Suyu hemen una boca etme , yavaş yavaş dökmen gerekir derdi annem


Püf noktası ise kıymanın içine konan maydanozda , maydanozlar ince ince doğranıp kıyma ve soğanla bir güzel yoğurulmalı...


Kardeşimle beraber minicik ellerimizle o küçük kare hamurların ortasına konan kıymaları üçgen şeklinde kapatırdık


Amaaa kenarlarındaki kulakçıklar açık kalmalı ki , içine su alıp kıymalar pişebilsin


Bunları öğrendiğim günden beri çok güzel mantı yapıyor(d)um






Farkettiğiniz gibi -di 'li geçmiş zaman kullanıyorum , çünkü bizim gibi çalışan anneler çoğaldıkça hazır gıda sektörü bütün acil durumlarımıza yetişiyor , sağolsunlar






Yine bir pazar günü , misafirlik faslımızı bitirip eve dönerken , köfte yaparız diye aldığımız kıymayı, acaba mantı mı yapsam diye düşünürken , aklıma, çekmecedeki mantı makarnalar geldi 


Ben onları genellikle haşlayıp , üzerine kıyma sosu ve yoğurtla yalancı mantı yapıyordum :)


Malumunuz çalışan anneler pratik olur :)






Hadi dedim, bu sefer değişiklik olsun, o mantı makarnaların içlerini doldurayım da , en azından mantı tadında yiyelim 


Aman yarabbi , nereden dedim ben bunu, nereden aklıma geldi, köfte yapmak dururken mantı nereden çıktı yahuuu diye diye mantıların içini (sadece yarım paketi) yarım saatte doldurdum


Pişince çok lezzetli oldu o ayrı mesele ama , bir daha acele yapılacak yemekler arasında kesinlikle mantı makarna olmayacak , olsa bile eski usulüme devam ( makarnayı pişir , soğanlı salçalı kıymalı sos yap, üzerine dök, yoğurdunu ekle, kızrmızı biberli naneli yağı da üzerine gezdirdik mi tamam )






Neyse çok uzatmayayım :)


Yarım paketi pişirip afiyetle yedik , kalan yarım paketi de , sabırla  doldurduktan sonra buzdolabı poşetine koyarak dondurucuya attım


En azından hazırda mantı makarnalarım var , bunu bilmek bile huzur veriyor bana






Hazırlanma aşamasında ki mantı makarnalarım


manti makarna 1










Bu da afiyetle yediğimiz mantı makarnamız






manti makarna 2






No comments:

Post a Comment