Monday, October 21, 2013

PEYNİRLİ FIRIN MAKARNA



peynirli firin makarna 1


ne çok seviyoruz makarnayı yaa...

ben şahsen her haline bayılıyorum..ama en çok salça soslusuna...mantıya benzetiyorum galiba o halini..birde yoğurt sos yapıyorum yanına...yalancı dolandırıcı bir mantı oluyor bana:)

daha önceleri lazanya denemelerimde olmuştu o zamanlar blogcu değildim tabi..lazanya hoşuma gitmemişti kayış gibi bi hamuru vardı...birde beşamel sos tadını sevmediğimden sossuz, sadece kıymalı yapmıştım......neyse aslında yazarken aklıma geldide,birde beşamelli deniyeyim ben yaa lazanyayı.......belki bu sefer daha farklı olur...

fırın makarnada ona benzer diye epey korktum ama olmadı...güzel oldu.....


peynirli firin makarna 2


daha önce yazdığım gibi beşamelli harçları sevmediğimden beşamelsiz tarif aradım ...ve özgül ablamın sayfasında tamda bana göre bir tarif buldum..oda mantarlı yapmış...ama ben peynirli yaptım....süper oldu diyebilirim....yalancı su böreği tadı verdi ....

üzeri çok kızarmadı çünkü üzerine serptiğim peynirler eridikçe aralara doldu.üzeri peynirsiz kaldı....belki yumurta sarısı sürmek daha hoş bir kızarma yapabilir.....yada yoğurtla yumurtayı çırparak sürmek....neyse hemen tarifi yazıyorum..........


peynirli firin makarna 3


malzemeler......


  • 1 paket fırın makarna (ben ankara marka kullandım)

  • 5 lt su ( ben 4 lt kadar suda haşladım)

  • içi için ;

  • 3 su bardağı süt

  • 1 su bardağı sıvı yağ

  • yarım su bardağı un

  • 3 adet yumurta

  • ortası için bir kase beyaz peynir ve maydanoz 

  • üzeri için 1 su bardağı kaşar peyniri

yapılışı.....


  1. makarna tuzlu suda  haşlanır...süzülür......

  2. bir kapta yumurta,süt,sıvı yağ ve un karıştırılır....

  3. makarnanın yarısı bu karışıma katılır...

  4. soslanan makarnalar yağlı kağıt serilmiş tepsiye alınır....

  5. ortasına ufalanmış beyaz peynirli harç serilir...

  6. onunda üzerine kalan makarnalar soslanarak dökülür....

  7. artan sos heryerine gezdirilir....

  8. 200-220 derecede fırında pişmeye bırakılır....

  9. pişmeye yakın kaşar rendesi heryerine serilir.....



No comments:

Post a Comment