Wednesday, October 23, 2013

Kıymalı makarna böreği



kiymali makarna boregi 1


Bu aralar bazı bloglarda olduğu gibi ben de ben de blogumu güncellemekte ara verdim. Hatta daha radikal kararlar alan arkadaşlarım oldu.

Özellikle ülkemdeki  ve dünyadaki gelişmeler beni rahatsız ediyor, karamsarlığa kapılıyorum; sanki bir girdap var ve beni dibine çekiyor.

Blogu güncellemek anlamsızlaşıyor , adını koyamadığım birşeylere ihanet ediyormuşum gibi geliyor.

Her ağlayan çocuğun,

Her ağlayan ananın,

Her şehidin,

Her gazinin,

Her tecavüz edilenin,

Her dayak yiyenin,

Her açın,

Her muhtacın,

Her sömürülenin,

Her baskı görenin,

Her ezilenin,

Her yalnızın,

Her kıyılan ağacın,

...........................,

 Acısını derinden hissediyorum. Eee dönüp bir bakıyorum arpa boyu yol almışım, kimseye faydam olmamış. Aksine bu karamsar yapıda olduğum için, kendime dolayısıyla canım aileme de zarar veriyorum.

O halde bu huyumu değiştirmeliyim. Öncelikle bana iyi gelen şeylerden vazgeçmemeliyim, ki blogum bana iyi geliyor. Bu duyarsız olmak değil ama neyi iyi yapabiliyorsam , neyle iyi savaşabiliyorsam yoluma öyle devam etmeliyim.

Bu dertleşmeden sonra makarnaya geldi sıra daha önce burada peynirlisini yapmıştım.

Malzemeler:


  • 300 -400 gr kıyma

  • istenirse bir kuru soğan

  • 3 -4 kaşık kıyılmış maydanoz

  • tuz, karabiber

  • 3 bardak süt

  • 3 yumurta

  • 1 bardağa yakın zeytinyağı

  • 2 yufka

  • 1 paket kabartma tozu

  • tuz, karabiber, pul biber

  • 1 pakete yakın kalem , fiyonk ya da fırın makarna



Yapılışı:



  • Kıymayı çok iyi kavurdum, kum gibi tane tane oldu. Kızım soğan sevmediğinden soğansız kavurdum. Maydanozu, tuzunu , karabiberini pul biberini kattım.

  • Makarnayı kaynamış suda 5 dakika haşlayıp süzdüm, sudan geçirdim.

  • sütü , yağı, yumurtayı,  1 çay kaşığı tuzu karıştırdım. Yarım bardak ayırdım, kalanına 1 paket kabartma tozu kattım. Haşlanmış makarnayla birleştirdim.

  • 1 yufkayı yağlı tepsiye serdim. makanalı soslu karışımın yarısını serdim, üzerine yarım yufkayı parçalayıp serdim.  

  • Üzerine kavrulmuş kıymayı, soslu makarnayı serdim. Yarım yufkayı da serip, alttaki yufkanın kenarlarını üste kapadım.

  • Ayırdığım yarım bardak sosu üzerine sürdüm, yarım saat dinlendirip fırında pişirdim. 

  • Ilıklaşınca dilimleyip servis ettim.



Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)



No comments:

Post a Comment