Saturday, October 19, 2013

Avokado Soslu Makarna :)




avokado soslu makarna 1






Avokado ile tanıştım tanışalı, hep aynı şekilde tükettiğimi fark ettim.






Klasik şekil, şuradaki sosu hazırlayıp,ekmek banarak yediğim şekil.






Her ne kadar,bazı arkadaşlarım, bal ile de çok güzel olduğunu söyleseler de,ben bolca sarımsak,bolca dereotu ile yemeye alıştığım avokado ile, pek de yiyemediğim balı,düşüncemde bile yan yana,iç içe koyamadım.






Kaymak ve bal tamam ama, avokado neree bal nere..






Tabi bu bana göre böyle.






Madem,farklı bir şey yapamıyorum, o halde ben de klasik sosumu başka bir tuzluyla kaynaştırayım dedim ve aklıma gelen makarna oldu.






Ve hakikaten de,bu iki lezzet birleşince,damak tadıma pek uydu.






Avokado severler için, çok pratik ve nefis bir yemek.






Avokado Soslu Makarna


malzemeler:




  • Yarım paket makarna


  • 1 adet avokado


  • 1 tutam dereotu


  • 2 diş sarımsak


  • iri dövülmüş ceviz


  • Tuz


  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı




hazırlanması:






  1. Sıcak suyu tencereye alıp, kaynatıyoruz.


  2. Kaynayan suyun içerisine,makarnaların yapışmaması için 1 çorba kaşığı zeytinyağı ve 1 tatlı kaşığı tuz ekleyip makarnaları ilave ediyoruz.


  3. Makarna pişerken sosu hazırlıyoruz.


  4. Avokadoyu yıkayıp,kabuğunu soyduktan sonra, çatalla iyice ezip,içerisine 2 çorba kaşığı zeytinyağı koyup,sarımsakları rendeleyip,ince doğranmış dereotunu ve biraz tuz ekleyip  karıştırıyoruz.


  5. Pişen makarnanın suyunu süzüp,genişce bir kap içerisine aldıktan sonra,hazırladığımız sosu ve iri dövülmüş cevizleri ekleyip güzelce karıştırdıktan sonra servis yapıyoruz.



Afiyet şifa olsun..





No comments:

Post a Comment