Friday, December 13, 2013

Taze fasulye ve Kavrulmus Makarna


taze fasulye ve kavrulmus makarna 1

Bu aksam iftarda evde olmayacagiz ama ne zamandir dolapta ve aklimda olan fasulyeyi pisiverdim. Sagolsun Amerikali bir arkadasim tarladan kendilerine sebze toplarken bize de almisti domates, kabak, patlican, dereotu ve fasulye! Taze taze fasulyeye nasil sevindim,nasil mes'ut oldum anlatamam :)Fasulye alti ustu niye bu kadar evindin demeyin, Amerika'da hatta genel olarak yurt disinda yasayanlar bilir buralarda sebzenin tadi Turkiye'mizdeki gibi guzel degil. Tarladan alinanlar gercek alisik oldugumuz tada yaklasiyor biraz...

Neyse, dun aksamki iftar konuklarima hazirlayacaktim yetismedi,kismet buguneymis :))

Annem usulu gercekten kolay tarifimiz soyle ki:

Tencereye sira sira sogan,fasulye,rendelenmis domates konur.Evde bol kirmizi seven birileri varsa bir miktar salcali su da ilave edilir.Uzerine zeytinyagi ve tuz serpilir. Haydi pissin fasulye! Altini kapatinca hafifce karistiriniz ki sebzeler kaynassin. Yanina pilav himm,super !

Ben pilav yapmadim simdilik,ama sizler icin degisik bir makarna onerim var: Kavruk Makarna.

Bir arkadasimda gormustum.Eriste gibi tadi ve alacali rengi cok hosuma gitmisti...taze fasulye ve kavrulmus makarna 2Daha once pisirdigimi hatirlamiyorum ama tadi aklimda kalmis olacak ki gecenlerde denedim.Pilav usulu makarna diyebiliriz. Normal yonteme gore ugrastirici tabi(lamaya gore degil yaniii!) Yagi ,tercihen tereyagi, tenceremizde eritip makarnayi ekliyoruz ve bir guzel kavuruyoruz. Kimi makarna kahverengimsi bir renk aliyor ya benim cok hosuma gidiyor... Kavrulma isleminden tatmin oldugunuzda suyunu ekleyin. Eger suyu fazla koyup suzmek zorunda kalirsaniz mis gibi tereyagli besleyici bir suyu heba etmis olacaksiniz o yuzden miktari iyi ayarlayabilmek iyi olur. Dedim ya, pilav gibi... Katilan malzemeler ancak servis icin tabaga alirken tencereyi terkedecek:) Sosa gerek yok bu haliyle yiyiverin derim...

Bu arada "L" tabagim nasil sevgili seyirciler :))

Guncelleme Bu makarnanin adi "Kimyaci" Makarna imis Hulya kardesim oyle dedi. Yorumlardan takip edebilisiniz ;)

No comments:

Post a Comment