Monday, December 23, 2013

Makarna Ye #14 ETKİNLİĞİ İÇİN MAKARNALAR


Uzuuun bir aradan sonra Merhaba,

Gerçekten çok sıkıcı ve zor günler geçiriyorum sizleri ihmal ettiğimi düşünmenizi istemiyorum ama şimdiye kadar yayınlamış olduğum hiçbir resme photoshop uygulaması yapmadığım için blog çökmek üzere;(((( Photoshop programım masa bilgisayarımda var olan bir program İşin kötüsü resimlerimin hepsi laptopumda yüklü, masa bilgisayarına atabileceğim bir ara depolama aygıtım var ama bu da laptoptan masa bilgisayarına geçince açılmıyor bu durumda başka bir mail adresime tüm resimlerimi yükleyip tek tek mail attım onların kimini küçültebildim kimini hala küçültemiyorum ve sinir krizi geçirmeme çok az kaldı sizler beni mazur görürsünüz diye düşünüp birkaçgün daha izin alıyorum sizlerden yine de yemek etkinliğini kaçırmak istemediğim için makarnalarımı görücüye çıkarıyoruuuum;)) Umarım blog çökmez;((((

TÜM DOSTLAR SEVGİYLE KALIN

FIRINDA SOSİSLİ MAKARNA

MALZEMELER : Dilediğiniz çeşit 1paket makarna

1 paket 5'li sosis

4-5 adet sivri biber

3-4 adet domates

tuz,karabiber

1 çay kaşığı köri baharat

1 çay kaşığı hardal

1 tatlı kaşığı elma sirkesi

2-3 diş sarımsak

1/2 tatlı kaşığı kekik

az sıvı yağ

1 bardak taze kaşar rendesi

YAPILIŞI:Bir tencereye çok az sıvı yağ alıyoruz içine sivri biber halka halka doğrayıp kavuruyoruz,sosisleri dilimliyoruz,küp küp domates,2-3 diş sarımsak,tuz karabiber,sirke,köri ve hardalı ilave edip karıştırıyoruz ve pişmesi için yaklaşık 10 - 15 dak bekliyoruz tabii bu arada boş durmuyoruz diğer yandan makarnamızı tuz ve svıyağ eklediğimiz suda haşlıyoruz,

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 1

Pişen makarnalarımız süzüyoruz ama asla soğuk sudan geçirmiyoruz.Pişen sosislerimize en son kekiğimizi de ilave edip bir taşım daha kaynatıp haşladığımız ve süzdüğümüz ve bir borcama aldığımız makarnalarımızın üzerine sosislerimizi alıyoruz

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 2

Rende kaşar peynirimizi de sosislerimizin üzerine serpip

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 3

180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 4

SEBZELİ İTALYAN MAKARNASI

MALZEMELER: 1/2 paket tagliatelle (Hernekadar italyan makarnası olsa da ben türk yapımı metrodan aldığım domates-ıspanak-sadeli karışık eve marka tagliatelle makarnadan yaptım

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 5

2-3 adet havuç (soyacak yardımı ile şerit şerit ince doğradım)

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 6

3-4 adet domates

1-2 avuç kadar bezelye (derin dondurucumdan çıkardığımı kullandım çiğ olarak)

1 kutum krema

tuz,karabiber

YAPILILŞI:Tenceremize suyumuzu,sıvıyağımız,tuzumuzu bezelyemizi ekleyip kaynamaya bırakıyoruz.Diğer yandan küp küp doğradığımız domatesimizi bir tava yardımı ile tuzunu ekleyip suyunu çekene kadar pişiriyoruz.Kaynayan bezelyeli suyumuza havuçlarımızı da ekleyip 5 dak kadar daha kaynatıyoruz.

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 7

Kaynayan sebzeli suyumuza makarnalarımızı da ekleyip makarnalar pişene kadar kaynatmaya devam ediyoruz.

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 8

Makarnamızı süzüyoruz asla soğuk sudan geçirmiyoruz(Tenceremizi soğuk sudan geçirmemiz şart)

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 9

Suyunu çektirerek pişirdiğimiz domateslerimizi ve kremamızı makarnamızın üzerine alıyoruz,

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 10

Ve orta hararetli ateşte makarnamız kremasını çekene kadar pişiriyoruz.Servis tabağımıza alıp üzerine taze çekilmiş karabiberle servis yapıyoruz.

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 11

KIYMALI-SEBZELİ LAZANYA DOLMASI

MALZEMELER: Kaç adet yapmak istiyorsanız o kadar lazanya adedi ben tam paketi kullandım 2 ayrı kapta yaptım.

200-250gr.kadar yağsız kıyma

tuz karabiber

2-3 adet havuç

1-2 adet domateş

1-2 avuç haşlanmış bezelye

1 adet orta boy soğan

Başamel sos için:750ml.süt

2,5 dolu kaşık un

sıvı yağ(1/4 Çay bardağı kadar)hep gözkararı yaptığım için hemen hemen sıvı yağ ölçüsü bu kadar.

tuz

YAPILIŞI:Soğanımızı yemeklik doğruyoruz çok az sıvı yağda pembeleştiriyoruz.Rendelediğimiz havucumuzu da ekleyip kavurmaya devam ediyoruz şimdi kıymamızı da ilave edip hafif kavuruyoruz içine küp doğradığımız domateslerimizi de ekliyoruz,tuz,karabiber ve 1/3 çay bardağı kadar su eklyip kapağını kapatıp pişiriyoruz.

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 12

Diğer yanda sıvıyağ ve tuz koyduğumuz suyumuzu kaynatıyoruz.Kaynayan suyumuza lazanyalarımızı alıp pişiriyoruz renkleri iyice beyaz olana kadar ama erimesine fırsatta vermeyecek kadar pişiriyoruz yaklaşık 15-18 dak kadar.

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 13

Soğuk sudan geçirip bir süzgeçe alıyoruz ve bir kenara bırakıyoruz biz diğer yanda sıvı yağımızı tenceremize alıyoruz içine unumuzu da ilave edip unumuzun kokusu gidenekedar ve beyaz bir renk alana kadar kavuruyoruz içine sütümüzü de ilve edip bu aşaması önemli hiç bırakmadan sürekli tel çırpıcı ile hızlı hızlı karıştırarak topaklanmasına izin vermeden katılaşıp muhallebi kıvamına gelip fokurdamaya başlayınca altını kapatıyoruz bu zamana kadar hep karıştırıyoruz.

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 14

Şimdi sıra dolmamızı oluşturmaya geldi.Lazanyamızı düz bir yere seriyoruz içine 1dolu kaşık başamel sosumuzdan sürüyoruz,kıymalı sebzeli karışımımızdan da 1 kaşık ucuna koyuyoruz,

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 15

Sigara böreği sarar gibi sarıyoruz ve pişireceğimiz kabımıza alıyoruz ben tupperware kare güvecime sıraladım diğer kalan kısmı da borcama dizdim

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 16

Üzerine başamel sosumuzdan koyup

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 17

üzerini bol kaşar peynir rendesi ile süsleyip 180 derece fırında kaşar peynirimiz kızarana kadar pişiriyoruz.

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 18

BU DA MACERASI BOL EV YAPIMI MAKARNAM

MALZEMELER:500gr un

1 adet yumurta

1/2 bardak su

tuz

YAPILIŞI:Tüm malzemeyi blandırıma koydum ve hamur karıştırıcı ucu ile karıştırdım zorlandığı yerde içinden aldım zaten o sırada çok az un ilavesi ile hamur hemen toparladı kendini bu hamur temel mantı hamuru olduğu için bayağı sert oluyor.

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 19

İşteee buraya kadar herşey normal gitti şimdi elde ettiğim hamuru annemin mutfağından benim mutfağıma transfer olan makarna kesme makinamı çıkardım içine yerleştirdim olmuyor olmuyor olmuyor her zaman çok pratik sandığım makina meğer pekte işe yaramıyormuş ya da ben kullanamadım;(((((çoooook üzüldüm tabiii.

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 20

Hamuru bol unlu hamur tahtamın üzerine aldım tek beze(Yumru) olarak yufkamızı elde açtım.

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 21

Açtım açmasına da kurutmak için bir yere asmam gerkiyordu neresi olur neresi olur derken oklavamı iki dolap arasına yerleştirip hamuru da üzerine sermeyi başardıııım;)))(Biraz çingene çadırını andırsa da hamur kuruyana kadar idare ettim artık)

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 22

Kuruyan makarnamı bol bol unladım rulo yaptım 1'er cm aralıklarla kestim

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 23

elde ettiğim kesilmiş rulolarımı tek tek açtım hamur tahtamın üzerinde biraz daha kurumalarını bekleyip kaynamakta olan sıvıyağ ve tuzlu suda haşladım üzerine de bol sarımsaklı yoğurt ve onun da üzerine kırmızı biber ve nane yakarak süsledim;)Hani resim diyeceksiniz ama açlıktan ölmek üzere olan arkadaşım pili biten fotograf makinamın pilini değiştirmeme fırsat vermeden fotoğraflanmayı bekleyen makarnamı tabağına almış ve de lüpletmeye başlamıştı bile;(((

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 24

Ama hamurumdan biraz ayırıp çorbalarımı lezzetlendirmeyi sevdiğim hamur toplarımın ve bir kaç tanede ayırdığım makarna şeritlerimden kızartırken ki resimlerini çekebilmeyi başardım;)) şeritler ve toplar çok güzel oluyor şiddetle tavsiye ederim şeritleri dayanamadım üzerine pudra şekeri serperek yedim;))) minik toplarımıda servis sırasında üzerine yerleşecek lezzetli çorbaları beklemek üzere soğutucuya attım

makarna ye 14 etkinli i icin makarnalar 25

AFİYET OLSUUUN...

İşteeeee maceralı geçen bir etkinliği daha geri de bırakırken ev sahipliğini üstlenen Sevgili Elvan'a da sevgiler ve allah kolaylık versin -Ev sahipliğin için teşekkür ederim Elvan'cığım;)))

OHHHH Kazasız yükleyebilim umarım sayfa bu hali ile de kolay açılır ama gerçekten problemi en kısa zaman da çözmem gerekecek.

No comments:

Post a Comment