Sunday, December 15, 2013

Rengârenk ev yapımı makarnalar ve dostluk üzerine


Kardeşim ve ben ıspanaklı makarnayı Nebişim (Nebahat) yapınca yemeyi pek severdik. Nebahat’la tanışmamız ortaokul yıllarına dayanır sonrası ise gelin- görümceliğimizle devam ediyor. Dayımla evlenmeye karar verdiklerinde en çok sevinenlerden birisi olmuştum:)))). Araya farklı şehirler, uzun yollar girse de paylaşılanlar, dostluklar unutulmuyor; yaşanılanlar nemli gözlerle anımsanıyor. reng renk ev yapimi makarnalar ve dostluk uzerine 1 Ispanaklı makarna ile bir doğum günü kutlama yazısını yazacağım hiç aklıma gelmemişti ama bu seferlik affına sığınıyorum Nebişimmm. İyi ki kayıt sırasında tanışıp 15 yılı aşkın süredir devam eden dostluğumuz oldu ve hala da devam ediyor ve iyi ki sınırsız dostluğuna sahibim.Yeni yaşın güzellikler getirsin sana ,dayıcığıma ve çocuklarına…. Ispanaklı ve sebzeli makarnayı sevip markette makarna reyonlarında aradığınızı bulamayıp hayal kırıklığına uğruyorsanız benim gibi, bu tarifle istediğiniz makarnalara sahip olabilirsiniz.


Malzemeler:



Sevgili Miss Çilek sayfasında çok güzel anlatmış, gördüğümde denemeliyim dediğim makarnaları yaptım sonunda!



  • 2 yumurta

  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ

  • Tuz

  • Aldığı kadar un

  • 2–3 çorba kaşığı süt

  • Renklendirmek için; ıspanak ve kırmızılâhana.



Hazırlanması:



  • Süt dışındaki bütün malzemeleri karıştırıp hamur yoğurun, ele yapışmayan bir hamur olması gerekiyor.

  • Hamuru toparlamakta zorlanırsanız süt ilave edebilirsiniz gerekmezse kullanmayın.

  • Hamuru 1 saat buzdolabında dinlendirin ve 3 parçaya bölün.

  • Çok az karbonat ilavesi ile haşladığınız sebzeleri robottan ve tel süzgeçten geçirin.

  • Sebze pürelerini hamurlarla birlikte yoğurup sırayla merdaneyle açın. Ben göz kararı ıspanak ve kırmızılâhanayı ayrı ayrı haşlayıp robottan ve süzgeçten geçirip 1. hamur parçasına ıspanak,2. sine kırmızılâhana püresini ve son parçayı da sade olarak kullandım.

  • Her bir renkli hamur parçasını merdaneyle birkaç defa açıp (pürüzsüz olması için) istediğiniz şekiller verin.

  • Ben kurabiye kalıplarını kullandım bir bölümünü de uzun şeritler halinde kestim.

  • Unlanmış zeminde iyice kuruyana kadar bekletin ( yaklaşık 2 saat).



  • Kuruyan makarnaları haşlayıp istediğiniz şekilde servis yapın.



No comments:

Post a Comment