Saturday, December 14, 2013

ENDOMİ ( ENDONEZYA MAKARNASI )



endomi endonezya makarnasi 1


SELAM  HERKESE  GÜZELLİKLER  DİLİYORUM


Bu makarnayı bizim çocuklar çok seviyorlar bende değişiklik olsun diye sizlerle paylaşmak istedim yapılıını arapların da severek yedikleri bir makarna çeşididir endomi yapılışı da şipşak denilebilir:)


Bazen sade bazen de soslu yapıyoruz sade yapmak için paketi açıp makarnaları kırmak ve paketin içinden çıkan tuz ve biberi eklemek üzerine de kaynamış suyu dökmek yeterli kapağını kapatıp arada sırada karıştırarak şişmesini beklemelisiniz suyu çok olmamalı bu kadar


soslusunu yaparken de


endomi endonezya makarnasi 2


 önce bu resimde gördüğünüz gibi makarnaları kırıp tuzunu biberini paketten boşaltıp hazırlıyoruz


endomi endonezya makarnasi 3


 sos için bir tencerede 3 kaşık zeytinyağını ve rendelediğimiz yada soyup minik minik doğradığımız domatesleri kavurmaya başlıyoruz içine ister sucuk ister sosis yada ister mantar ekleyip kavurduktan sonra makarnaları karıştırıp kaynamış suyu da döküyoruz üzerini tamamen örtmeyecek kadar olsa yetiyor yeterli gelmezse tuz biber eklenebilir tencerenin kapağını kapatıp ateşi kısıyoruz ve iyice şişince ateşten alıp biraz dinlendirdikten sonra afiyetle yemeleri için çocuklara servis ediyoruz


endomi endonezya makarnasi 4


bu resimdeki sosisli sosla yaptığım






endomi endonezya makarnasi 5


buda domates soslusu bu defa sosunu üzerine döktüm karıştırmadım 


Türkiye de şipşak makarnalar varmış ben bilmiyorum onlarla da aynısını yapabilirsiniz yada belki endomiler de bulabilirsiniz :) çok çeşidi var tavuklusu,sebzelisi,yumurtalısı vs...


Yıllardır ben daha tadına bile bakmadım baharatının kokusu yüzünden:(


No comments:

Post a Comment