Saturday, December 14, 2013

Salçalı Makarna


salcali makarna 1

Yaz vakti, caanım domatesler dururken, nerden çıktı salçalı makarna diyenleriniz varsa, şimdiden cevap vereyim; salçalısını daha çok seviyorum. :)

Domateslerde de tat yok zaten.

Malzemeler:

1 paket (500 gr) makarna

1 yemek kaşığı domates salçası (silme)

1 yemek kaşığı biber salçası (silme)

3 yemek kaşığı sıvı yağ

Su, tuz

Dilerseniz, süslemek için; 4 yemek kaşığı dilimlenmiş çekirdeksiz zeytin

4 yemek kaşığı konserve mısır

1 yemek kaşığı kuru fesleğen

4 yemek kaşığı rendelenmiş parmesan veya eski kaşar peyniri

Yapılışı:

-Tencerenize bol su koyun, kaynatın. Tuzunu atın. Fokurdamaya başladığında makarnanızı ekleyin. Ben daha önceleri, makarnaların haşlama suyuna birkaç damla sıvı yağ ekliyordum. Ama sıvı yağ makarnanın tadını az da olsa değiştiriyordu. Bir televizyon programında makarnaları suya koyduğunuzda otuza sayana kadar karıştırırsanız yapışmayacaklarını duymuştum. O gün bugündür bu şekilde pişiriyorum ve bence daha güzel oluyorlar. Tabi pişme esnasında arada da karıştırıyorum.

-Ağız tadınıza göre 10-15 dakika haşlayın. Süzün.

-Tencerenize 3 yemek kaşığı sıvı yağ ve salçaları koyun. 2 dakika kadar salçaların kokusu duyulana kadar kavurun.

-Yarım su bardağı sıcak su ve 1 çay kaşığı tuz ekleyin.

-Sosunuz kaynayınca, süzülmüş makarnaları ekleyin.

-2 dakika kadar karıştırarak pişirin.

-Salçalı makarnanız hazır. Dilerseniz fotoğraftaki gibi dilim zeytin, mısır, peynir ve fesleğenle süsleyebilirsiniz. Herkes sevmeyebileceğinden ben tabağı süsledim. Ama siz herkes aynısını yesin istiyorsanız, zeytin ve mısırı, salçaları kavurduktan hemen sonra sosa ekleyebilirsiniz. Ama fesleğen ve peyniri piştikten sonra tabağa koymalısınız.

Afiyet Olsun.

No comments:

Post a Comment