Sunday, December 8, 2013

Ben Usulü Noodle Ve Dünya Makarna Günü




ben usulu noodle ve dunya makarna gunu 1


Ben de ilk okuduğumda şaşırmıştım.


Dünya üzerinde kutlanan pek çok gün var ancak, Dünya Makarna Günü'nü hiç duymamıştım.


Evet, 25 Ekim Dünya Makarna Günüymüş !


Bir ay öncesinden de kutlamanın sakıncası yoktur sanırım.:)


Çok tükettiğimiz için (Şahsen) ve kolay ulaştığımız için , sıradan bir yemek gibi gözükse de,aslında makarna çok özel bir besin.


Hem doyuruculuğu hem de pratikliğiyle baş tacı yemeklerden bir tanesi olması nedeniyle, senede bir kez de olsa tüm dünya tarafından anılmayı fazlasıyla hak ediyor.


Makarna denilince genelde  İtalyanlar ağırlık basar ancak, bu günün Türkler! (miş)


Üstelik dünyadaki  en büyük makarna ihracatçısı ülke de, İtalya'dan sonra Türkiye imiş.


Makarnanın en eski tarifi yine tahmin edilenin (İtalya tabii) aksine Çin'e dayanıyormuş,lakin İtalyanlar  çok fazla benimseyip,üzerine düşünce,dünyada makarna denilince hatırlanan ilk ülke olmuşlar.


Bir de uzmanların (Makarna tek başına kilo yapmaz) açıklamalarına rağmen, makarna şişmanlatır algısı var ki, bunu da aşmamız, her yemekte olduğu gibi makarnada da aşırıya kaçmadan, karınca kararınca tüketmemiz gerekiyor.


Dünya Makarna Günümüz  şimdiden kutlu olsunn.:)


ben usulu noodle ve dunya makarna gunu 2




Gelelim  'Ben !' usulü noodle tarifine.


Aslında ortada tarif falan yok, Çinlilerin o meşhur makarnalarını ziyan ettim sanırsam.


Buradan hareketle başta tüm Çinliler olmak üzere,takipçilerimden de peşinen özür diliyorum.


Durumu izah etmem gerekirse şöyle ki;


Markette dolanırken,gözüme çalan noodle ,blogger olmamın da etkisiyle  bende ''Dünya mutfaklarına açılmanın vakti gelmedi mi?' sorusunun yankılanmasına sebep oldu.


Bu yankıyla,noodle paketini kaptığım gibi sepete attım,buraya kadar normal.


Şimdi benim bu yemeği,usulünce, olması gerektiği gibi,hatta paketinde yazdığı üzere soya sosundan tut,tavuğuyla ve mantarıyla pişirip,sonra da çıkıp ''Çin Mutfağından merhaba!' demem gerekirdi..


Ama ben öyle yapmadım, 5 dakika haşlayın uyarısını dikkate alıp,pişmemiş olduğuna hükmedince,kafama göre kaynattım ve ben bunu bildiğim gibi yaparım deyip, bir süre önce Bakır Tencerem'den aldığım tarifle hazırladığım Lütenista Sos ile karıştırıp koydum sofraya..


Ve noodle noodle olmaktan çıkıp,bildiğin soslu makarna oldu.:)


Sonra tutup, bir de iç sesim ''Amaan bu bildiğimiz makarna işte, abartacak ne varmış ki!'' diye söylenmez mi, inan bana aklıma geldikçe utanıyorum.


Hülasa-i kelam, fevrilik yaparaktan girdiğim dünya mutfağından, hedefe ulaşamamış olarak ,geri döndüm.


Tecrübedir,ziyanı yoktur,elbet bir gün tam manasıyla bu mutfaklara da hakim olunacaktır..


Benim hala umudum var. :)



No comments:

Post a Comment