Thursday, December 26, 2013

TAHİNLİ PATLICAN SALATASI VE MAKARNA SALATASI



tahinli patlican salatasi ve makarna salatasi 1


Son zamanlarda bloglarda sıkça gördüğüm tahinli patlıcan salatasını yapmak istedim geçen akşam.Bu salatanın bildiğimiz şurda verdiğim salatadan tek farkı içine zevke göre 1 yada iki kaşık tahin eklenmesi...




TAHİNLİ PATLICAN SALATASI


Malzemeler



2 adet bostan patlıcanı


4 yemek kaşığı yoğurt


2 diş sarmısak


2 -3 yemek kaşığı tahin

tuz




Ben bu sefer ocak üzerinde közlediğim 2 adet tombul patlıcanı önce havanda tuz ve sarmısak ile döverek macun kıvamına getirdim.Siz bu aşamada mutfak robotundan faydalanabilirsiniz.Bir kase içinde tahin yoğurdu iyice çırpıp patlıcanla iyice karıştırıp servis tabağına aldım....




tahinli patlican salatasi ve makarna salatasi 2 Çok eski bir tarif olan makarna salatasını iftar sofralarında alternatifiniz olması için yayınlamak istedim.

MAKARNA SALATASI
Malzemeler


Yarım paket istediğiniz cins makarna(ben kelebek kullandım)


5 yemek kaşığı yoğurt


3 yemek kaşığı mayonez


3 diş sarmısak,tuz


3 yemek kaşığı bezelye


2 yemek kaşığı mısır


1 adet havuç


1 avuç kadar küp doğranmış salam


dereotu




Makarnamızı bol tuzlu su ile haşlayıp süzüyoruz.diğer taraftan mayonez,yoğurt ve ezilmiş sarmısağı


tuz ile iyice çırpıyoruz.Süzülüp su altında soğutulan makarnamızı karıştırma kabımıza alıp yoğurtlu karışımımızı,bezelye,mısır,salam,rendelenmiş havuç ve ince kıyılmış dereotumuzu ekleyip iyice karıştırıyoruz.Servis tabağına alıp dilediğimiz gibi süslüyoruz.




Afiyet Olsun...





  • Bu arada büyük felaketin yıldönümü olan bugünde yakınlarını kaybedenlere sabır,canlarını yitirmiş olanlara da nur içinde uyumlarını diler ve geçen 11 yılda hiçbir önlem almayan belediyelere teşekkürlerimi borç bilirim....




No comments:

Post a Comment