Monday, August 19, 2013

Makarnayı hiç böyle denediniz mi??


makarnayi hic boyle denediniz mi 1





makarnayi hic boyle denediniz mi 2 Üniversitedeyken ev arkadaşlarım süzmeden ve pilav gibi kavurarak makarna yapıyordu, ben de alıştım ve çok daha lezzetli oluyor. Ertesi güne kalında tadı da bozulmuyor. Haşlayınca ben ertesi gün makarnayı beğenmiyorum normalde çünkü, bu öyle olnmuyor nedense...


tereyağı yada sıvıyağda makarnayı kavuruyoruz. HAtta normalde biraz da kahverengiye yakın sarartıyorum, ama son dönemde kanserojenlere takmış durumda olduğum için fazla kavurmadım kısık ateşte kavurdum hafif sararana kadar.


Sonra üzerini örtecek kadar su yarım tavuk bulyon (normalde bulyon kullanmam ama buna ayrı bir lezzet katıyor olmazsa olmazı yani ;) biraz da su ekleyip pişirin. Dibi tam kurumadan söndürün çok hafif sulu kalınca lezzeti daha da güzel oluyor çünkü. Ara ara pişmediyse su eklenebilir. Hafif ılıyınca tenceredeki makarnayı karıştırırsanız bir daha hiç yapışmıyor tane tane kalıyor.


Çeşit olarak ta yassı çubuk diyorlar sanırım resimdeki çeşit makarna bu tarifte daha güzel oluyor. tekerler şeklindeki de güzel oluyor. büyük taneli makarnalar yani daha güzel oluyor ;)


Afiyet olsun...







No comments:

Post a Comment