Sunday, August 11, 2013

FETTUCİNİ ALFREDO ( KREMALI TAVUKLU MAKARNA )



fettucini alfredo kremali tavuklu makarna 1


BİR DOST İSTİYORUM

Bir dost istiyorum 

Yüreği benimle çarpan

Adı sevgili olmayan dost

Bir dost istiyorum,

Derdimi dert bilen

Ben ağlarken, gülüp geçmeyen

Yolları uzatmayan,

Uzağı yakın eden

Uzaklarda olsa da,

Dostça yüreği çarpan

Bir dost istiyorum

Beni anlayan,

Beni kollayan

Bir dost istiyorum

Hatalarımı görüp

Bana dur diyebilen

Bir dost istiyorum

Dost yüreğimi

dostça sarabilen

Biliyorum çok şey istiyorum

Dünyada anlamı kalmayan

Kalplerde yeri olmayan

Bir dost istiyorum.





HAYIRLI GÜNLER CANLARIM

:)))))))))))))))

Bugün sizlerle anlamlı bir şiirle açmak istedim


Herkese çok teşekkür ediyorum.


Bana  çok destek veriyorsunuz.





Her zaman beni yalnız bırakmıyorsunuz.


Canım dostlarım.


Sizleri çoook seviyorum.


Bugün sizlerle makarna yapmak istiyorum.


Çok ciks bir lezzet.





İtalyada bölgeye göre ismi değişir.


Fettucini yapıcaz, ben biraz daha lezzetlendirdim.


Fettucini tarifinde kırmızı biber ve çok baharat yok.


Nasıl daha lezzetli olabilir dedim.


Bu  makarnayla yaptım çünkü  sosunu daha iyi emiyor.





İsteyen farklı makarnayla yapabilir.

Biraz Ayşe usulü fettucini oldu. 


Bol fesleğen  ve sarımsakla harika oluyor canlarım.


Bizim bildiğimiz kremalı tavuklu makarna.


Mutlaka yapın kremanın tavuğun ve fesleğenin lezzeti size de ulaşsın.

MMMMMMM MİSSSSSSS





Önce fesleğenin faydalarından bahsedeyim sonra tarif edelim.










FESLEĞENİN FAYDALARI
1) Sakinleştirici özelliği ile vücudu rahatlatır.

2) Enerji verir.

3) İştah açıcıdır.

4) Hazımsızlığı giderir.

5)  Öksürüğü ve baş dönmesini keser.

6)  Ağız içindeki yaralara karşı faydalıdır.

7)  Arı sokmasında zehrin etkisini azaltır. Çayı yapılıp içilirse bağırsak gazlarını giderir.

8) Cildi rahatlatır.

9)  Fesleğen ile hazırlanan losyonlarla saç derisine masaj yapılırsa saç köklerini güçlendirir. 



10)  İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre, fesleğen başta romatizma ve eklem ağrıları olmak üzere bronşit, astım ve cilt hastalıklarını gidermede çok etkili bitki oldugu anlaşıldı

11)Fesleğen yağı, selülit tedavisinde önemli.






DİYETTE DE ETKİLİ

Manchester’daki İngiliz İlaç Konferans’nda sunulan araştırmaya göre romatizma hastalarına fesleğen yedirildi. Hastaların yüzde 73 gibi yüksek bir oranında şişme ve ağrıların azaldığı görüldü . Fesleğenin bronşit, astım gibi ödem yapan ve insanın yaşam kalitesini düşüren hastalıkları da etkili biçimde azalttığı saptandı.

Kan şekerini düzenlemeye yardımcı olduğu anlaşıldı. Şeker düzeyini azalttığı için şeker hastaları için de önerildi… ”

Ne yazık ki henüz bir fesleğen hapı mevcut değil ama salata olarak yenmesi çok faydalı” diyen araştırmacılar diyetlerde de fesleğen kullanımının kilo vermede etkili olduğunu belirtti.




fettucini alfredo kremali tavuklu makarna 2



MALZEMELERİ




  • Yarım paket haşlanmış  makarna


  • 1 Tavuk göğsü  julyen doğranmış


  • 1 Kırmızı biber iri doğranmış 


  • 50 Gr  Permesan peyniri  rendelenmiş


  • 6 Dal fesleğen ince doğranmış


  • 3 Kaşık tereyağı


  • 1 Çay kaşığı kuru nane


  • 1 Çay kaşığı kuru  kekik


  • 6 Diş sarımsak ince doğranmış


  • 1 Paket küçük krema


  • Tuz



YAPILIŞI




  1. Tavaya tereyağı ve sarımsağı koyup hafif pişirelim.


  2. tavukları koyalım suyu çekene kadar pişirelim.


  3. Fesleğen,nane kekik ve tuzunu koyalım karıştıralım.


  4. Kremayı da koyalım karıştıralım mmmmm oldu.


  5. Şimdi makarna ve permesan peynirini ekliyelim.


  6. Bir tutam sevgi koyalım ocağı kapatalım.


  7. Ve servise hazır







NOT:İsteğe göre permesan peyniri kullanmaya bilirsiniz size kalmış.

Veya kaşar da rendeleyebilirsiniz.








 AFİYET OLSUN:))))))


EVİNİZDEN HUZUR


BEDENİNİZDEN SAĞLIK


SOFRANIZDAN BEREKET


EKSİK OLMASIN.








fettucini alfredo kremali tavuklu makarna 3


No comments:

Post a Comment