Friday, August 30, 2013

Kıymalı fırın Makarna



kiymali firin makarna 1


Ben bir önceki yazımda yazdığım gibi beşamel soslu tarifleri çok severim.Fırın makarnayı bu şekilde hiç denemedim.Önceden sade yapardım geçen gün kıymalı yapayım dedim iyiki demişim çook ama çok beğendim. Daha önceki fırın makarnam in kıymalısı out oldu:))

Malzemeler

Yarım paket kalın,uzun,içi boş makarna

Makarnayı haşlayacak miktarda göz kararı su

Tuz

Başemal sos

50 gr margarin

50 gr tereyağı

2.5 yemek kaşığı tepeleme un

3 su bardağı süt

1 çay kaşığı karabiber

1Çay bardağı beyaz peynir

Tuz

İçine

300 gr kıyma

Yarım çay bardağı sıvıyağ

Yarım çay kaşığı karabiber

Yarım çay kaşığı yeni bahar

Tuz

Üzeri için

1 su bardağı kaşar rendesi

Yapılışı

Öncelikle makarnayı tuzlu suda haşlayıp süzüyoruz.Diğer tarafta bir tencerede yağı eritiyoruz unu koyup kavuruyoruz.Rengi pembeleşince sütü ilave ediyoruz.

Topaklanmaması için hızlıca karıştırıyoruz tuzunu ,karabiberini ilave edip makarnayla birlikte harmanlıyoruz.

Makarnanın yarısını borcama döküyoruz.Üzerine kıymalı harcı yayıyoruz ve kalan makarnayıda üzerine yayıp fırına veriyoruz.

Yaklaşık 10 dakika piştikten sonra çıkartıp kaşar rendesini serpiştirip tekrar fırına veriyoruz.

Üzeri kızarınca çıkartıyoruz ve servise hazır.

No comments:

Post a Comment