Sunday, August 11, 2013

Çıtır Peynir Kasesinde Makarna Salatasi



citir peynir kasesinde makarna salatasi 1


 


 


 


 Herkese Merhabalar...


Oncelikle butun cocuklarin ve icinde cocuk ruhu olan herkesin 23 Nisan Cocuk Bayram'ini Kutluyorum.


 


Bizler avrupada yasayamiyoruz bu bayramlari ancak tv'den gorup yasamaya calisiyoruz, cocuklugumda ne heyecanli gecerdi o gun sabaha kadar uyuyamazdim heyecandan, yarin bayram gosteri yapicaz diye, ellerimizde ponponlar, bi baska sene minik foklor elbiselerimiz nede guzel olurduk, keske buyumesek hep oyle cocuk kalsaydik :)


 


 



citir peynir kasesinde makarna salatasi 2


 


 


 


Bugunki tarifim isminde de oldugu gibi  çıtır peynir kasesinde makarna salatasi.


 Peynirli citir kaseyi uzun zamandir yapmak istiyordum ama diyet olunca hep erteledim durdum :) gecenlerde yeni tanistigim cok tatli bi arkadasima yaptim ama onun ikizler ,benim minik cadi olunca malum yediginden insan hic bisey anlamiyor :) ama  cok guzel olmustu.


 


Sunumu cok guzel icerisine istediginiz herseyi koyabilirsiniz, yanliz fazla sivi olmasinki alttan akabilir,yada koyacaksaniz eger iki kaseyi ust uste koyup o sekildede sunabilirisiniz.


 


Peynir kasesinin buyuklugunu istediginiz boy yapabilirsiniz , yerkende ustteki resimdeki gibi  kaseden biraz alip icine salata koyup yiyinki iste nasil guzel bi lezzetmis bunun farkina varin diyerek kesinlikle yapmanizi tavsiye ederim :)


 


 


NOT:Ben bu tarifte fransiz kasari kullandim turk kasariyla hic denemedim ama tarifi yayinladiktan sonra bikac kisi turk kasariyla denemis ama sonuc malesef olmamis :( fazla eriyip tert ceviremedikerini soylediler, benim henuz deneme firsatim olmadi en yakin zamanda deneyip resimli eklicem ama turk kasari ile yapanlar yine ayni isinmis tavaya kasari koyup eritip biraz altini kizartsin, ters tarafini cevirmeden  kizarmis tarafi ustune gelecek sekilde direk bardagin uzerine koyun seklini verip orda donmasini saglayin, denemedim ama bu sekilde olacagini zannediyorum.


 


 


 


 citir peynir kasesinde makarna salatasi 3



 (Malzemeleri belirli bi miktar degil yeteri kadar yaziyorum, siz kisi sayisina gore goz karari yapabilirisiniz,peynir kasesinin boyutunu istediginiz sekilde ayarlayabilirsiniz.)


 


 


Kullanilan Malzemeler:


Yeteri kadar kasar peyniri rendesi (fransiz kasari kullandim) 


 


haslanmis makarna


haslanmis nohut


konserve misir


kirmizi biber


domates


salatalik


marul


maydanoz


taze nane


 


zeytinyag


limon suyu


tuz


 


Tarifin Hazirlanisi:


Isitilmis tavanin ortasina yuvarlak sekilde kasar peyniri serpiyoruz(resimde goruldugu gibi) harli ateste alt kisminin kizarmasini sagladiktan sonra ters cevirip diger yuzude ayni sekilde kizartip su bardagini ters cevirip uzerine erimis kasari koyup kase seklinde sekil veriyoruz.


 


Burda dikkat edilmesi gereken tavanin kizgin olmasi ve kasar peynirinin fazla kurumus olmamasi, eger az ateste yaparsaniz kurur ve bardak uzerinde sekil veremeyip kirabilirisiniz,kizartilmis hali yumusak olamasi gerekir sekil verebilmeniz icin.


 


Salata icin tum malzemeleri karistirip uzerine zeytinyag,limon suyu ve tuz koyup karistirip kasar kaselerinin icine koyup servis yapabilirisiniz.


 


AFIYET OLSUN...



citir peynir kasesinde makarna salatasi 4


 


 



citir peynir kasesinde makarna salatasi 5


No comments:

Post a Comment