Sunday, August 11, 2013

Kahvaltı Pizzası, Kumpir ve Kıyma Soslu Makarna



Hafta sonu koşuşturmasında kolay ama lezzetli yemekler yapmayı tercih ediyorum. Haftasonları çalışma günlerine göre daha hareketli geçiyor ama daha keyifli oluyor. Sabah azıcık daha uyuyabiliyorum, servise, işe yetişme derdim yok, iş stresi yok. Yiğitle bol bol zaman geçirme, daha keyifle yemek yapma, evimde bir fincan kahve içip film seyredebilme şansım var. Bir de pazar akşamları "Heroes" başladı ya artık pazar günlerini de seviyorum.



Tariflerin üçü de oğlumun sevdiği yemekler. Hangi yemeği olursa olsun keyifle yediği zaman çok mutlu oluyorum.


kahvalti pizzasi kumpir ve kiyma soslu makarna 1


Kahvaltı Pizzası haftasonu kahvaltılarında özellikle çocukların çok sevdiği bir omlet. Yiğit'in yumurta yemekten bıktığı dönemlerde çok işime yaramıştı. İçine beyaz peynir veya başka malzemeler de eklenebilir.


Malzemeler

2 yumurta

1 çay bardağı süt

1 yemek kaşığı un

Tuz

Doğranmış kaşar peyniri

Dilimlenmiş sosis

Zeytin

Küp küp doğranmış patates

1. Küp küp doğranmış patatesler kızartılır, kağıt havlu üzerine alınır.

2. Tavada az yağda sosisler pişirilir. Üzerine patatesler, kaşar peynir, zeytin ilave edilir.

3. Yumurta, süt, un ve tuz iyice çırpılır. Tavaya malzemelerin üzerine dökülür. Hafif ateşte karıştırmadan pişirilir.

4. Yumurtanın alt tarafı pişince bir tabak yardımıyla tersi çevrilip kızartılır.

kahvalti pizzasi kumpir ve kiyma soslu makarna 2


Evde yapılan kumpirler dışarıdakiler gibi lezzetli olabiliyor. Patatesleri mikrodalga fırında pişiriyorum. Zamandan tasarruf ediyorum, iç malzemeleri hazırlarken patatesler kısa sürede pişiyor. Patateslerin kumpirlik olması şart değil, iri boy olması yeterli. İçine farklı soslar, salatalar eklenebilir. Benim tercihim kaşarlı mantarlı, Yiğit'in tercihi sosisli ve bol ketçap ve mayonezli. Ben ne kadar engellemeye çalışırsam da en çok sevdiği şey sosis ve mayonez.






Malzemeler


Kumpirlik iri patates

Tereyağ

Rendelenmiş kaşar peynir

Küçük doğranmış sosis

Dilimlenmiş, kavrulmuş mantar

Dilimlenmiş zeytin

Konserve mısır

Salatalık turşusu

Ketçap, mayonez veya farklı soslar

Patatesler iyice yıkanır, çatalla birkaç yerinden delinir. Mikrodalga fırının pişirme konumunda ara sıra çevrilerek yumuşayana kadar pişirilir. Sıcakken ortaları kesilip, tereyağ ve kaşar peynir sırayla patatese karıştırılır. Diğer malzemeler eklenip soslarla servis yapılır.




kahvalti pizzasi kumpir ve kiyma soslu makarna 3


Kıyma soslu makarnanın tarifine gerek yok, herkes kendince damak tadına göre kıymaya eklemeler yapabilir.

Malzemeler



Kıyma

Soğan (Küçük doğranmış)

Havuç (Rendelenmiş)

Domates/Salça

Sıvıyağ

Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri

Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment