Sunday, November 3, 2013

TAİ MAKARNASI(Tayvan mutfağından)



tai makarnasi tayvan mutfagindan 1
Damak tadı biraz klasik olan bir insanım ben. Farklı tariflere açıkcası biraz şüpheyle yaklaşırım. Malzeme listesi aklıma yatarsa deneme ve uygulama yoluna giderim yoksa zaten baştan kaybetmiştir.Bu makarna tarifi eğer yememiş, tadını bakmamış olsaydım bu baştan kaybedenler listesine girerdi benim açımdan. Ama ben beni aştım galiba, "müthiş güzel bir lezzet" olarak yorumladım çünkü...Hem de yer fıstıklı..(Normalde ağzıma koymam da!) Arkadaşım Birsen in elinin lezzetiyle daha bir güzel olmuştu sanırım...Ellerine sağlık sevgili arkadaşımın..



Size de sadece deneyin ve kendi yorumunuzu yapın diyebilirim ancak...Hadi kolay gelsin.

TAİ MAKARNASI

Malzemeler:


  • 2 tavuk göğüs eti(miktarı isteğe bağlı)

  • 1 paket makarna

  • 3 pırasa

  • 2 havuç

  • 1 kabak

  • 1 bardak doğranmış mantar

  • 1/2 paket soya filizi

  • (arzuya göre minik doğranmış taze fasülye)

  • 1 kutu mısır konservesi

  • 1 çay kaşığı zencefil

  • 1 kahve fincanı soya sosu

  • 1 kutu krema

  • 1 çay bardağı yer fıstığı



TAİ MAKARNASI(Tayvan mutfağından) nın yapılışı:


  1. Öncelikle herşeyi jülyen doğruyoruz.(Yani ince uzun, kibrit çöpü gibi)

  2. Tavuk eti ve fıstığı sızma zeytinyağında kızarana kadar VOK tavamızda soteliyoruz.

  3. Ardından yıkanıp, doğranmış tüm sebzelerimizi ekleyip, çevirerek sotelemeye devam ediyoruz.

  4. Zencefil, soya sosu, kremamızı ekleyip kapatıyoruz.

  5. Haşlanmış makarnayla karıştırıp servis yapıyoruz.



Afiyet olsun


No comments:

Post a Comment