Friday, November 15, 2013

Kremalı Mantarlı Makarna


kremali mantarli makarna 1



BENİM İÇİN ANA YEMEK; MAKARNA...
Beni ve blogumu tanıyanlar az çok biliyorlar. Mutfakta zaman geçirmeyi severim ama tek bir çeşit için saatler harcamayı çok sevmem.

Yaptığım yemekler, tatlılar hep pratik, basit, işten gelir gelmez yapılabilecek tariflerdir. Birde annelerden yana çok şanslı olduğum ve buzluğumda
Köfte, İçli Köfte gibi yapımı uğraşmalı yiyecekleri hep hazır bulduğumdan bana makarna, pilav ve salata tarzı yiyecekler yapmak kalıyor.

Geçenlerde canım dışarıda severek yediğim kremalı, mantarlı yada deniz mahsullü makarnalardan istedi, neden kendim yapmıyorum dedim, becerirsem bir şey daha öğrenmiş olurum.

Hayatımda ilk defa krema kullandım:) ve bütün yapımı uydurdum ama sonuçta sizlere de sunabileceğim ve benim sık sık yapacağım bir makarna tarifi elde ettim.

Malzemeler



  • 8-10 Adet Mantar


  • 7-8 Yemek Kaşığı Krema


  • 1/2 Paket Makarna


  • Tuz, Taze Nane, Reyhan



Yapılışı




  • Mantarları üzerindeki siyahlıklar gidene kadar iyice yıkayın, dörde bölün.


  • Bir tavada, biraz zeytinyağ ile pişirin. Bu sırada saldığı suyu kaşıkla alın kısa bir süre kendi yağı ile kızartın.


  • Kremayı (ben göz kararı koydum ama yukarıda verdiğim ölçü kadar olduğunu düşünüyorum, siz zevkinize göre krema miktarını arttırabilirsiniz.) ekleyin ve 30 sn. kadar kaynatıp altını kapatın. 3-4 yaprak taze nane ve 2 yaprak reyhanı küçük küçük doğrayıp sosa ekleyin.


  • Makarnayı, içine biraz zeytinyağ, tuz ve bulyon eklediğiniz suda haşlayın, süzün. Her zaman yaptığınız yağ ile kavurma işlemini çok az bir miktar ayçiçek yağı ile yapın, krema ekleyince çok yağlı bir makarna oluyor.


  • Makarnanın altını kapatın ve sosu ekleyip, karıştırın.

Not 1: Taze iken nefis oluyor ama ben ertesi gün mikrodalgada ısıtıp yedim, tadı hala çok güzeldi.

Not 2: Reyhan, (Fesleğen) benim evde genellikle eksik etmediğim nefis bir tat. Marketlerde, maydanoz, dereotu ve taze nane ile birlikte satılıyor. Salataların içinde nefis oluyor, makarnaya da çok yakıştı, denemelerim devam edecek:)


No comments:

Post a Comment