Wednesday, November 20, 2013

Feta Soslu Makarna



feta soslu makarna 1
Merhabalar canlarım:))

Hepinize sepet sepet sevgiler selamlar getirdim umarım iyisiniz afiyettesiniz..

Vermiş olduğunuz dstekler beni ziyadesi ile memnun etti özellikle belirtmek istiyorum:)) Bugüne kadar verdiğim kararlarda hiç pişmanlık yaşamadım umarım allahın izni ile yaşamam da..

en nasılmıyım oldukça iyiyim.. Kendime evime aileme vakit ayırıyorum bilgisayar karşısına az geçmeye çalışıyorum ama hiçbirinizi ihmal etmemeye de özen gösteriyorum.. Ev günlerim güzel geçiyor şuanlık ve öylede devam eder çünkü oldum olası evcimenim ben:))

Bugünkü tarifime gelirsekk sevgili Hilal Ablam başarıdan başarıya koşarken bende nacizane tariflerinden bir kaçını denemekle meşgulüm işte onlardan bir tanesi bu makarna:)) Mükemmel ötesi birşey.. kesinlikle..Ben sadece haşladıktan sonra tereyağında kavurdum çok az ve sosta közlenmiş sivri biber ile közlenmiş domates kullandımm bir de Hilal ablam gibi beyaz peynir elbette...

Bakınız ablam benden çok daha güzel hazırlamıştı.. Tarifinin orjinali burada...

Malzemeler:

1 pk. makarna

1,5 lt. sıcak su

Tuz

Sıvıyağ

Kavurmak için

2 çorba kaşığı tereyağ

Feta sos için:

100 gr Feta peyniri (veya tuzlu beyaz peynir)

3 adet közlenmiş ayıklanmış kırmızı biber

2 adet közlenmiş sivri biber

1 adet közlenmiş domates

1 adet soğan

1 diş sarımsak

Karabiber

1 yemek kaşığı zeytinyağı

4-5 dal maydanoz


feta soslu makarna 2



Yapılışı:

Bir tencereye su, tuz ve sıvı yağ konarak kaynatılır. Makarna eklenerek haşlanır. Haşlanma süresi aldente modeli olmalıdır.. Yani kısa tutulmalıdır.. Haşlandıktan sonra, makarnanın suyu farklı bir tencereye süzülür. Tereyağı ile hafif kavrulup bekletilir..

Sos için:

Soğanlar yemeklik doğranır ve 1 yemek kaşığı yağda hafif pembeleştirilir. İçine sarımsaklar ufak ufak doğranarak ilave edilir. En son közlenmiş biberler, sivri biberler ve közlenmiş domates  eklenerek karıştırılır. Bu karışım blendıra koyulur üzerine karabiber ve beyaz peynir eklenir ve 1 kahve fincanı makarna suyu da ilave edilerek iyice püre haline getirilir. 

Sosumuz hazırdır..

 


feta soslu makarna 3
 Elde edilen sos makarnaya karıştırılır ve maydanozlar doğranıp üzerine serpilerek sıcacık servis yapılır..

Afiyet bal şeker olsun..:))

No comments:

Post a Comment