Tuesday, November 5, 2013

KAVURMA MAKARNA


kavurma makarna 1


Sofra dergisinden, ne zamandir denenmeyi bekleyen bir tarif. Ilk okudugumda cok ilginc gelmisti "kavurma makarna", yaptiktan sonra da iyi ki denemisim dedigim bir tarif oldu. Basta kizlar olmak uzere hepimiz severek yedik. Bana makarnadan ziyade, icindeki susamdan olsa gerek, simit yiyiyormusum gibi geldi, ozledim mi nedir Ankara'nin o guzelim simitini?



Tarifimiz soyle:



  • yarim paket makarna

  • 2 corba kasigi susam

  • 2 corba kasigi tereyagi

  • 3 su bardagi kaynar su

  • 2 cay kasigi tuz



Teflon bir tavada, yarim paket makarnayi koyup, yagsiz olarak, orta ateste karistira karistira, pembelesene dek kavurun. Makarnalar pembelesince, 3 bardak sicak su ve tuzu ilave edip karistirin. Kaynadiktan sonra, altini kisip suyunu cekene dek pisirin.



Diger tarafta, tereyagini bir tavada guzelce kizdirin, icine susami ilave edip biraz kavurun ve pismis olan makarnanin uzerine gezdirip, guzelce karistirip, sicak olarak servis yapin, afiyet olsun.

kavurma makarna 2 Ayrica buradan, universite arkadasim, sirdasim, sevgili arkadasim Hulya'nin dogum gununu kutluyorum, sevgi ve saglikla umarim. Hersey gonlunce olsun arkadasim benim. Kucuk bir not: Makarna paketi, 500 gramlik bir paketti ve yarisini kullandim. Ayrica, kullandigim su bardagi ise cok buyuk olmayan orta boy bir bardakti, bilgilerinize...

No comments:

Post a Comment