Sunday, September 15, 2013

Köftecik soslu makarna



 



 



 



 


Selam arkadaslar,

sizlere bugün cok fazla yazamayacagim, cünkü:

Ben yine hastalandim!

Biliyorum, ben söylemekten sizlerde bana "gecmis olsun" demekten biktiniz ama durum bildiginiz gibi degil.

Benim vücüdumun direnci tamamiyle cökmüs durumda, bugün sadece 2 saat calisabildim ve ordan dogru doktora gittim.

Bir antibiyotik ve bir de bitkisel ilac alip hemen eve geldim, simdi Cuma gününe kadar evdeyim, yani doktorum bu konuda pazarlik bile yaptirmadi kendisiyle. Illaki istirahat dedi. Ben anlamiyorum bir türlü, bu virüs ne virüsmüs ama, son iki ay icinde bu 4. vakam oluyor, artik korkmaya basladim, niye bir türlü kurtulamiyorum diye.

Neyse hastaliklari bosverin, simdi verecegim tarif cok kurtarici ve pratik bir yemektir.

Benim size birde söyle bir önerim olacak:

Eger evinizde hazirda domates püresi yoksa, bu sosu salcayi bir miktar su ile acipta yapabilirsiniz, kivamini ayarlamak icin nisasta da kullanabilirsiniz.

Bu hazir Bolognese cesnili sos illaki olmasi gerekmiyor, yani baharatlarda özgürsünüz ve istediginiz baharati kullanabilirsiniz.

Köftecik soslu makarna:

Malzemeleri:

- istenilen miktarda misket köfte

- 500 gr makarna

- 500 gr domates püresi

- 1 paket hazir Bolognese sos tozu

- cesitli baharatlar

Yapilisi:

1. Öncelikle kiyma, rendelenmis bir sogan, 1 sarimsak, galeta unu ve degisik baharatlarla birlikte bir köfte harci yogurdum ve bu harctan kücük misket köfteler elde ettim.

2. Köfteleri bir miktar kizgin yagda kizarttim ve bir mutfak kagidinin üzerine aldim, fazla yaglarin emilmesi icin.

3. Tencereye cok az bir miktar sivi yag ekledim ve icine domates püresini ve sosun tozunu bosalttim ve bir cirpma teliyle sürekli karistirarak kaynamaya biraktim, daha sonra cesitli baharatlarla (kekik, feslegen, karabiber) tatlandirdim. Sosun kivamini istediginiz koyulukta ayarlayabilirsiniz. Benim sosum bayagi bir koyu oldu, böylelike bence domates püresinin aromasi daha güzel kendini hissettiriyor.

4. Sosu hazirlarken de makarnayi hasladim ve süzdüm ve süzülen makarnayi bir miktar zeytinyaginda cevirdim ve beklemeye aldim.

5. Sosumuz yeterli kivami alinca ve tamamlaninca da önceden kizartilan köfteleri icine attim ve dikkatlice karistirdim.

Servis ederken de resimde gördügünüz gibi makarnanin üzerine köfteli sostan koyup, arzuya göre üzerine rende kasar veya kuru parmesan peyniri de güzel oluyor.

Afiyet olsun!!!

koftecik soslu makarna 5


No comments:

Post a Comment