Sunday, September 15, 2013

Firinda Soslu Tavuklu ispanakli Makarna





firinda soslu tavuklu ispanakli makarna 1


Makarnayi sevmiyen varmidir bilmiyorum ama bizim evde herkesin cesit olarak severek yedigi bir tek makarna var :)


 tabiki makarna cesitlerinede bagli bu yaptigim makarnada tavuk oldugu icin mesela iki kisi yemedi :) Tabiki biz buna hic üzlmedik onlarin yerinede doya doya yedik :) Baska bir günde onlar icin köftelisini yaptim ve onlarda cok begendiler.


Tadini nasil anlatim bilmiyorum bir dilimle kesinlikle kalmiyacaksiniz bukadarini söyleyebilirim:)


evinize veya iftarda misafirleriniz icin hazirlayacaginiz nefis bir yemek olacagina emin olabilirsiniz.






Malzemeler:


200g tavukgögsu


250g haslanmis makarna


250g ispanagi kücük bir  soganla yagda kavurun icine muskat tuz karabiberle baharatlanir kenara alin.






Sosu icin:


40g un


40g yag 


1/2 litre  süt


200 g su


1 1/2 yemek kasigi


sebzeli cesni veyada tuzot  (Gemüsebrühe)


Üzerine rendelenmis peynir






 






 


firinda soslu tavuklu ispanakli makarna 2



 Yapilis:


makarnamizi hasliyoruz, sonra sosumuzu yapmak icin ilk önce yagimizi eritip unu icine ekleyip karistirin, süt ve suyun icine  sebzeli cesni veyada tuzot ekeleyip karistirinca yagimizin üzerine sütümüzü ekleyip karistirin. Kaynatip koyulasinca üzeri kapatip kenara alin.


Tavuklarimizi kusbasi dograyip sivi yagda kizartin. Ispanagi kücük bir  soganla yagda kavurun icine muskat tuz karabiberle baharatlanir kenara alin.


 







firinda soslu tavuklu ispanakli makarna 3






Makarna ispanak ve tavuklari bir borcamda karistirin.


Hazirladiginiz sosu makarnalarin üzerine dökün  , rendelenmis kasar peniride üzerine serpin ve önceden isitilmis firinda üzeri kizaranakadar pisirin.



firinda soslu tavuklu ispanakli makarna 4






BUDA KÖFTELISI :)


Ayni Makarnayi köfteylede yaptim yine nefis oldu.


Hersey ayni sadece 


200g kiyma yarin bayat ekmek, tuz karabiber, bir yumurta karistirip


 findik büyüklügünde köftecikler yaptim.


yagda kizarttim.


firinda soslu tavuklu ispanakli makarna 5






No comments:

Post a Comment