Saturday, August 10, 2013

BAMYALI MAKARNA



bamyali makarna 1


Bamya tezgahlardan kalkmadan bu yılın son tarifini verelim.


Daha önce bahsetmiştim, ben bamya yiyemiyorum.


Bamya pişirdiğim zaman yanında mutlaka pilav veya makarna hazırlarım.


Canım annemde ben küçükken öyle yapardı.


Bamya pişirdiği günlerde yanında ki yemeği beni düşünerek hazırlardı. 


Bu tarifte ise bamya ile makarna bir araya geliyor.


Bamya böyle doğrandığı zaman salyasını salacak diye sizi korkutmasın.


Bamyanın salyasını doğrama biçimi değil, limon suyu engelliyor.


 


bamyali makarna 2 


Bamyalı makarna tarifi için "bamya" model makarna kullandım.


Halk arasında adı "tekerlek makarna" diye geçsede aslında bu makarna modelinin adı, bamya.


Bamyayı yuvarlak halkalar halinde doğradığınız zaman bu model makarnanın adının neden bamya olduğunu anlayacaksınız.


Bamya ile hazırladığım diğer tariflerimi görmek için, bakınız;

Bamya Tarifleri

"Afiyetle Kalın"






bamyali makarna 3
BAMYALI  MAKARNA;

Malzemeler;

1 paket makarna,

Sosu için;

250 gram bamya,

2 adet domates,

1 adet kuru soğan,

1 adet kırmızı biber,

Yarım limon,

1 çay kaşığı toz şeker,

Tuz, zeytinyağı.


bamyali makarna 4
TARİFİ;

Makarnayı tuzlu suda haşlayıp, süzün.

Makarnaya 5-6 yemek kaşığı sıvı yağ ekleyip, karıştırın.

Bamyaları yıkayıp süzün, tepesini külah şeklinde keserek soyun.

Yuvarlak dilimler halinde doğrayın.

Soğanı küçük küçük doğrayın, zeytinyağında pişirmeye başlayın.

Üzerine yine küçük doğradığınız kırmızı biberleri ve  kabuğunu soyarak doğradığız domatesi ekleyin.

Birlikte 5 dakika soteleyin, üzerine doğradığınız bamyaları ekleyin.

Tuzunu, limon suyunu ve toz şekerini ilave edin.

İstediğiniz baharatları da ekleyebilirsiniz.

Bamyalar yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirin.

Makarnayı servis tabağına alın, üzerine hazırladığınız sosu yerleştirin.


bamyali makarna 5 


"Afiyet Olsun"


 


No comments:

Post a Comment