Thursday, January 9, 2014

Milfoy canaginda makarnali tavuk












milfoy canaginda makarnali tavuk 1

Milfoy canaginda makarnali tavuk, kisaca MCMT diyebilirsiniz!
Ay boyle uzun isimli yemekler daha dogrusu, uzun yemek isimleri insani yoruyor, degil mi!

Pillsburry markasinin sitesinde hos tarifler oluyor ama hepsi hazir urunlerden yapiliyor. 

Bu tarifin orijinali de biscuit, boyle nasil desem , yagli pogaca hamuru kivaminda dondurulmus bir urun, ben milfoy ile degistirdim. 




Umut sepeti sahibesi Zeliha'da milfoylu tavuklu guzel birseyler yapmisti yakinda, o da aklimda vardi ama hazirda haslanmis makarna varken degerlendirmek lazim diye asagidaki iki tarifi bu tarifleri karistirarak hazirladim. 







Chix Alfredo Pasta Pies : Alfredo soslu , tavuklu versiyon 




Lasagna Pasta Pies : Salam, sucuk turevleri kullanarak yapilan, domates soslu versiyon



Ben sos olarak besamel sos kullandim. (hazir domates sos, ya da hazirlayacak malzeme yok idi, alfredo sos icin de ayni durum gecerli -itiraf ben daha once hic alfredo sos yapmadim ki!) Ama iki bardak sutun bir bardagini bardakta unutunca, sos koyu oldu ve uzeri ortulmeyen makarna, tavuk tanecikleri biraz kuru kaldilar yazik ama kadere boynumuz kildan  ince.  Sozum o ki, sosu karisimin uzerien guzelce dokun, ben yaptim siz yapmayin!





Ana yemek olarak hazirlamistim ama cay sofralarina da yakisir, kolay da bir taif. Benim gibi milfoysevergillerdenseniz, deneyin anacim:)




Milfoy canaginda makarnali tavuk icin malzemeler

(Muffin kalibinin buyuklugune gore 8-12 adet cikiyor. Ben 12lik kullandim.)

1 yaprak milfoy hamuru 

2 bardak haslanmis makarna

2 bardak haslanmis tavuk

1/2  bardak bezelye




Besamel sos:

2 bardak sut (iki bardagi da kullanin lutfen !:)

2 kasik un

2 kasik tereyagi

tuz

Orjinal tarifte :1 bardak alfredo sos

Uzerine

1/2 barda parmesan peyniri

ben taze mozeralla kullandim, kasar da yakisacaktir.


milfoy canaginda makarnali tavuk 2



Nasil yapiyoruz?

Milfoyu muffin kalibiniza gore parcalara bolup muffin kalibina yerlestirin.

Makarna, tavuk, bezelyeyi  karistirip, canaklara doldurun.

Sosu tavuklu karisimin ustunu guzelce ortecek sekilde dokp, peynirini serpin.

175 F'de 28-32 dakika pisirin.

Birazcik soguyunca taze taze sicak sicak yeyin, kalip isitilinca tadi ayni guzellikte olmuyor. Zaten kendinizi tutmazsaniz, sonraya kalma durumu yok!




Bu tarifi de daha yeni gordum, aklimizda bulunsun ceddarli, brokolili , gayet kolay: Hamuru topkek kalibine koyup icine brokoli ve uzerine rendelenmis peynir, hoop firina!

Afiyetler olsun!


No comments:

Post a Comment